top of page

צעד אחר צעד: איך לבנות אתר חדש מאפס



נוכחות אינטרנטית כיום היא חלק עצום מהצלחתו של כל עסק. עם זאת, תהליך יצירת אתר עצמאי וייחודי מאפס עלול להיראות מאיים. אמנם כבעלי עסק בוודאי כבר צלחתם כמה "התחלות חדשות" במסע המטלטל למימוש החזון העסקי שלכם, אך סביר להניח שאתם עדיין מחפשים עוד קצת הכוונה כדי להקל במעט על ביצוע התהליך.

בדומה לבניית המותג שלכם, כשמדובר בעיצוב אתר האינטרנט שלכם ישנם כמה אלמנטים קריטיים שאסור לכם בשום אופן לפספס. כדי להבטיח שהדרך שלפניכם (וב"דרך" אנחנו מתכוונים ליצירת אתר אינטרנט משלכם) תהיה חלקה ונעימה ככל הניתן, צמצמנו את תיאור התהליך המפורט למדריך תמציתי שילמד אתכם שלב אחרי שלב איך לבנות אתר אינטרנט מאפס:


01. עשו שיעורי בית


יש כמה צעדים ראשוניים וחיוניים שנועדו לכוון את אתר האינטרנט שלכם בכיוון הנכון כבר משלב ההקמה. התחילו בהגדרה ברורה של מטרת האתר כך שתוכלו להציג את העסק שלכם בצורה אפקטיבית. האם האתר נועד רק לצרכי מיתוג? האם מדובר בפלטפורמה למכירת המוצרים שלכם או לפרסום השירותים שאתם מציעים? אולי האתר נועד לאסוף כתובות אימייל שיצטרפו כמנויים לשירות שלכם? לאחר מכן, ודאו שהאתר שלכם תואם לזהות המיתוגית שלכם. חשוב שהאתר יתאם לכל היבט אחר בעסק שלכם - גם בחלקים המקוונים שלו (רשתות חברתיות, בלוג, וכו') וגם בחלקים הפיזיים (כרטיס ביקור, מסמכים, מצגות, וכו'). כדאי לכם לבצע תהליך סיעור מוחות כבר בתחילת הדרך, כי כל פרט קטן עשוי להשפיע על האתר שלכם, החל ממספר העמודים בתפריט ועד למיקום (ואפילו לצבע) של הכפתורים השונים באתר.


02. הפעילו את הסקרנות שלכם


כעת הגיע הזמן לקצת מחקר ויזואלי. השראה היא משהו שיוכל לקפוץ לנגד עיניכם בכל מיני מקומות משונים. עם זאת, יש מקום אחד מיוחד שמתפקע מעודף יצירתיות עיצובית: עמוד ה-Wix Templates - תבניות האתרים של וויקס. דפדפו להנאתכם בין מאות התבניות המהממות שלנו כדי לקבל השראה לרעיונות יצירתיים. לאחר מכן, התפרסו לפלטפורמות נוספות שיספקו לכם השראה ראויה, כגון Pinterest. משם תוכלו להתחיל לאסוף אלמנטים מסוימים שלדעתכם ישרתו נאמנה את המותג שלכם.




03. הכינו את התוכן הטוב ביותר שלכם


כעת כשהמראה הכללי של האתר שלכם מתחיל לקבל צורה, הגיע הזמן לאסוף את כל התכנים הכתובים והגרפיים שלכם. מומלץ להכין את כל הטקסטים שאתם מתכננים להשתמש בה מראש, לפני שתתחילו לבנות את האתר עצמו. התוכן שלכם יכול להכיל פסקאות ארוכות, סיסמאות קצרות וקולעות לכותרת, וטקסט מפתה לכפתורי הקריאה לפעולה - ה-(Call to Action) CTA. אל תדאגו: אתם תמיד יכולים לחזור לאחור ולשנות את הטקסטים שלכם בכל שלב בתהליך הבנייה. למעשה, מומלץ ביותר לבצע עדכונים זריזים מדי פעם - כך הקוראים שלכם יישארו בעניין וגוגל יהיה מרוצה. ועדיין, יעזור לכם להתחיל עם בסיס תוכן מוצק, הן תוכן כתוב והן תוכן ויזואלי (כגון תמונות, קטעי וידאו ועוד). הכלל פשוט: איכות עדיפה על כמות. אנחנו ממליצים להציג רק את התוכן הטוב ביותר והעדכני ביותר שלכם. תמיד עדיף להשאיר את המבקרים שלכם עם ציפייה לעוד מאשר להציף את האתר שלכם, מה שעלול לגרום להם לאבד עניין מהר מדי ולעזוב. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהחשיבות של זמן טעינת האתר שלכם. לאנשים יש מקומות שהם צריכים להיות בהם ואנשים שהם צריכים לפגוש - אם האתר שלכם לא עולה מספיק מהר, אף אחד לא יחכה לו.


04. הגדירו מפת-אתר מפורטת


חשבו על מפת האתר שלכם כעל תוכנית אדריכלית. המפה צריכה לכלול את כל העמודים שאתם מתכננים ליצור ואת האופן שבו הם מתחברים זה לזה. מנוע החיפוש של גוגל אוהב לראות עמודים מקושרים היטב זה לזה, מה שישפיע לטובה על הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש. הדרך הטובה ביותר בתחום הזה היא לוודא שהמפה שלכם מעוצבת כך שהמבקר לא יצטרך להקליק יותר מפעמיים כדי לגשת מעמוד מסוים לכל עמוד אחר באתר שלכם.


אתר שלם (ומתוכנן היטב) תמיד יכלול את העמודים הבאים:


● עמוד-בית מזמין: אלה הפנים של האתר שלכם, ומשמעות הדבר היא שעליהם להיות יפים, אבל גם אינפורמטיביים. כאן כדאי להציג את כל האלמנטים הקריטיים כבר בפתיחה, משום שהלקוחות שלכם צריכים לדעת מי אתם ומה אתם עושים.

● גלריה מהממת המציגה את המוצרים או השירותים שלכם: זהו מרכז האתר שלכם, שבו המבקרים יכולים לעיין במוצרים והשירותים שיש לכם להציע להם.

● עמוד "אודות": השתמשו בעמוד זה כמו בכרטיס ביקור אינטרנטי. זהו בדיוק המקום שבו תוכלו לספר מי אתם ומה אתם מייצגים, את היתרונות והערכים שלכם, וכל מידע חשוב אחר שלדעתכם המבקרים שלכם צריכים לדעת עליכם, על הצוות שלכם ועל העסק שלכם.



● עמוד יצירת קשר: אל תתנו למבקרי האתר שלכם ללכת לאיבוד בחיפוש אחרי פרטי הקשר שלכם. הקדישו עמוד שלם לפירוט פרטי הקשר שלכם, כגון מספרי טלפון, כתובות דואר אלקטרוני, קישורים לרשתות חברתיות, מפה המובילה למיקום הפיזי שלכם וכל דרך אחרת שבה המשתמשים שלכם יכולים ליצור אתכם קשר. פרקטיקה טובה נוספת היא להוסיף את פרטי הקשר החשובים ביותר שלכם בכותרת התחתונה של האתר שלכם.


כדי לקבל עוד קצת אימפקט תוכלו להוסיף גם:


● בלוג: באמצעות הוספת תוכן רענן לבלוג שלכם באופן סדיר, לא רק תציבו את עצמכם כמומחים בתחומכם, אלא גם תעזרו לתמוך במאמצי ה-SEO שלכם. העיפו מבט בבלוגים לדוגמה למנה גדושה של השראה לבלוג שלכם.

עמוד שאלות נפוצות אינפורמטיבי: חסכו זמן (ותסכול) לכם וללקוחות שלכם - הוסיפו עמוד שאלות נפוצות (FAQ) על מנת לספק תשובות לשאלות שעשויות לצוץ באופן טבעי תוך כדי חוויית הגלישה של המבקרים באתר שלכם.

● הוסיפו את Wix Bookings: הפכו את החיים שלכם לקלים יותר. אפשרו ללקוחות שלכם לקבוע פגישות או לשריין לעצמם מקום בשיעורים ישירות מהאתר שלכם. כך תוכלו להשקיע פחות זמן במשחקי תופסת-טלפון עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ויותר זמן בטיפוח האימפריה שלכם.

● עמוד חוות דעת: המקום המושלם שבו לקוחות-עבר מרוצים יכולים לדבר בשבחכם. אין דבר שיותר מרשים לקוח פוטנציאלי מאשר חוות דעת חיוביות ובלתי-מוטות.


05. תכננו היטב את פריסת האתר שלכם


עכשיו הכיף מתחיל! תוכלו להתחיל עם גיליון חלק, או לבחור אחת מהתבניות המהממות של וויקס, שתוכננו בקפידה עם כל התוספות החשובות - לגמרי בחינם. אנחנו בטוחים שתמצאו ביניהן אחת שתמצא חן בעיניכם. יש לנו תבניות מכל הסוגים, החל מאתרי מסעדות ועד לתיקי עבודות אינטרנטיים וחנויות אינטרנטיות. החלק הטוב ביותר בתבניות הפונקציונליות האלה הוא שהן לגמרי ניתנות להתאמה אישית. מהכותרת התחתונה ועד הכותרת העליונה, תוכלו לשנות ולהחליף כל פרט וליצור אתר ייחודי באמת עם המראה והתחושה המדויקים לכם.


06. השוויצו בצבעים שלכם


שימוש בצבע לא נועד רק לגרום לאתר שלכם להיראות יפה. תאמינו או לא, צבעים יכולים להשפיע על רגשות ואף לעורר רגשות ספציפיים אצל המבקרים שלכם. בחירת הצבעים שלכם תשחק תפקיד חשוב בביצועים הכלליים של האתר שלכם (כגון שיעורי המרה, זמני הצפייה בעמודים השונים וכו'). רוצים ללכת על בטוח? בחרו רקע נקי בצבע לבן או שחור. לאחר מכן, הגבילו את עצמכם לשני צבעים בלבד לכל יתר האלמנטים (כפתורים, טקסט, וכדומה) באתר שלכם. צריכים עזרה? המדריך הזה יראה לכם איך לבחור את שילוב הצבעים המושלם לאתר שלכם.


07. השתמשו בגופנים הנכונים


איך הולכת האמרה? חוקים נוצרו כדי לשבור אותם? אם זה קצת מזכיר לכם את עצמכם, טיפוגרפיה בשנת 2018 נועדה בדיוק בשבילכם. תוכלו ליצור אתר חופשי ושובב כאוות נפשכם בעזרת פונטים נועזים, יצירתיים ופרועים (בתנאי שהם תואמים לזהות המותג שלכם). למדריך האולטימטיבי איך לבחור את הפונטים הטובים ביותר לאתר שלכם, עיינו ובפוסט המתוחכם שיצרנו, שמכסה את כל מה שאתם צריכים לדעת, החל מיצירת מדרג פונטים, עירוב פונטים, ועד לטרנדים העדכניים בתחום הטיפוגרפיה.


08. הוסיפו טאץ' עיצובי אחרון


בדיוק כמו שמתנה אינה מתנה בלי סרט, אתר אינו מוכן לעלות לאוויר בלי כמה פינישים אחרונים. הפינישים יכולים לבוא בצורת רמיזות אנימציה או parallax scrolling - את כל אלה תוכלו להוסיף לאתר שלכם בוויקס גם בלי לדעת כלום בתכנות. העלאת וידאו לאתר שלכם יכולה גם להיות דרך קלה ויעילה ללכוד את תשומת הלב של המבקרים שלכם ולהאריך את משך הזמן שהם מבלים בצפייה בעמודים שלכם. תוספות קטנות אך הכרחיות אלו יכולות לעזור לקשור בין אלמנטים שונים באתר שלכם ולתרום לתחושה הכללית שהאתר שלכם מנסה להעביר.


09. עשו סדר


על מנת לגרום למבקרים שלכם לחוש בנוח ו"בבית" בזמן השיטוט באתר שלכם, חשוב לוודא שהאתר שלכם מסודר ככל הניתן. כאן כדאי לחשוב על היררכיה: מקמו את התוכן הכי מסקרן שלכם "מעל כפל העיתון". מעל מה? הרשו לי להסביר: מדובר באזור הזהב שרואים אותו מיד על גבי המסך, מבלי שהמבקרים שלכם צריכים לגלול מטה. בנוסף, כדאי לציין שרוב הקוראים שלכם למעשה רק מרפרפים על התוכן שלכם. אנחנו חיים בעידן המסרים המידיים, הממים, והפרעות הקשב שנובעות מהם. במונחים ספציפיים יותר, משמעות הדבר היא שסביר להניח שהקוראים שלכם ישימו לב רק לשני מקומות באתר שלכם: הקצה העליון שלו והקצה התחתון. לכן, כדאי לכם למקם את כל המידע החיוני שלכם במקומות אלה. השתמשו בשטחי אמצע העמוד עבור תוכן פחות קריטי שייתן השראה לקוראים, כגון תמונות או קטעי וידאו.


10. הפגינו את הכישורים החברתיים שלכם


רתמו את פייסבוק ודומיו לעזרתכם. אפשרו למבקרים שלכם לשתף את התוכן שלכם בכל פלטפורמות המדיה החברתית. זו דרך קלה, חינמית, ואפקטיבית לפרסם את השם שלכם ברחבי האינטרנט. על מנת להבטיח שהמבקרים באתר שלכם עוזרים לפרסם את התוכן שלכם, הוסיפו social bar לאתר שלכם במקום גלוי לעין עם קישורים תקינים לכל עמודי הסושיאל שלכם. אנחנו ממליצים למקם את הבר בתפריט, בתחתית העמוד, או כ"עוגן" באחד הצדדים.


11. בצעו אופטימיזציית SEO


לפני שתיבהלו מהנושא הזה, שרק נראה מורכב - תשמעו מה שיש לנו לומר. SEO, או בעברית: אופטימיזציית מנועי חיפוש (Search Engine Optimization), הוא שם כולל למגוון הפעולות שעליכם לנקוט כדי להבטיח שהעמודים שלכם מוצגים בדירוג גבוה בתוצאות מנועי החיפוש. משמעות הדבר היא שככל שתקבלו יותר חשיפה בעמוד התוצאות של מנוע החיפוש, כך סביר יותר שלקוחות פוטנציאליים יראו את מה שיש לכם להציע ויזמינו את השירותים שלכם או יקנו את המוצרים שאתם מוכרים. יש כמה דברים קלים ומידיים שתוכלו לעשות על מנת לשפר את הדירוג שלכם: בחרו את שם הדומיין הנכון עבורכם, הוסיפו טקסט נסתר לכל התמונות שלכם ונסחו כותרות ותיאורים לכל אחד מהעמודים שלכם. לשמחתכם, וויקס פיתחה כלי אינטואיטיבי, מקיף וחינמי שידריך אתכם בביצוע כל צעדי האופטימיזציה הללו. הכירו את Wix SEO Wiz, הכלי האולטימטיבי שיעזור ללקוחות שלכם למצוא אתכם ברשת. האשף-קוסם שלנו מייצר תוכנית אישית באופן אוטומטי שתגיד לכם בדיוק מה אתם צריכים לעשות כדי להעמיד את ה-SEO שלכם על הרגליים. מגניב, נכון?


טיפ נוסף: על מנת למקסם את המאמצים שלכם, הקפידו לבצע את הצעדים הבאים כדי לוודא שהאתר שלכם נמצא בגוגל.




12. ודאו שאתם מתאימים גם למובייל


חברים יקרים, השנה היא 2018, ובטח כבר שמתם לב לכמויות המטורפות של משתמשי אינטרנט שמגיעים לאתר שלכם דרך מכשיר סלולרי ולא דרך מכשירים אחרים. לאור זאת, אתם גם צריכים להיות ערוכים לכך. המיקוד הגדול ביותר לאתר המותאם למובייל שלכם (שנוצר אוטומטית עבורכם על ידי העורך של וויקס) צריך להיות קריאה נוחה וניווט קל. באמצעות ה-quick action bar המבקרים שלכם יוכלו לחפש בקלות פעולות שסביר שמשתמשי מובייל יחפשו, כמו אפשרות לשלוח אימייל או להתקשר לעסק שלכם. הפיצ'ר הזה גם יציע להם קישורים מקוצרים לחלקים שונים באתר שלכם, כדי לחסוך להם את זמן הגלילה ולעזור להם לנווט בין מרכיבי התוכן השונים. זו חוויית הגלישה האולטימטיבית!




13. בקשו חוות דעת שניה


כולם צריכים קצת עזרה מהחברים שלהם. אחרי שכל המרכיבים נמצאים במקומם, שאלו אנשים שאתם סומכים על דעתם שיחוו דעה על האתר שלכם. כך הם יכולים לבצע הגהה על התוכן שכתבתם, לעבור על כל הכפתורים והקישורים כדי לוודא שהם מסודרים בצורה הגיונית וזורמת, וגם לומר לכם אם לדעתם המסר שהמותג שלכם מנסה להעביר ברור ועקבי. לבסוף, ודאו שהתאמתם את האתר לצפייה במובייל ושהוא עובד היטב במכשירים שונים - וזהו, אתם מוכנים להעלות את האתר שלכם לאוויר!



מאת: טיירה סבו


הכתבה הזו התפרסמה במקור בבלוג הראשי של וויקס






Comentários


bottom of page