"אסטרטגיית שיווק" הוא מונח שמקבל משמעות שונה ביותר בעסקים שונים. זאת, מפני שאסטרטגיית שיווק מצריכה מגוון רחב ביותר של משאבים ומיומנויות. בתור בעלי עסק קטן, ההיבטים החשובים ביותר באסטרטגיית השיווק שלכם כוללים תוכן יצירתי, דיוור שיווקי באימייל, רשתות חברתיות, SEO, בלוגים וכלי אנליטיקה. השאלה היא: איפה מתחילים? ראשית, חשוב מאוד שתקימו לעצמכם נוכחות אינטרנטית בכך שתיצרו אתר אינטרנט עבור העסק שלכם. רק אז תוכלו להתחיל ליישם כלי שיווק אינטרנטיים שיעזרו לקדם את המוצרים והשירותים שלכם, וגם ליצור באזז סביב השם והמותג שלכם.
כל כלי השיווק האינטרנטיים שיכולים להועיל לעסק שלכם כבר קיימים כחלק מהאתר שלכם דרך Ascend by Wix. הכלי הזה מציע פתרון כולל למשתמשי וויקס ומכסה את כל צרכי השיווק החשובים ביותר. כפי שתראו בהמשך, כלי השיווק האינטואיטיביים של וויקס יאפשרו לכם לבנות אסטרטגיית שיווק שתאפשר לעסק שלכם לשגשג.
לפי מחקר שבוצע בתחום השיווק, עד לשנת 2020 קרוב למחצית מאוכלוסיית העולם תשתמש באימייל. כך שאם חשבתם שדיוור שיווקי עבר מן העולם, תחשבו שוב. שליחת אימיילים ללקוחות שלכם היא אחד הכלים האפקטיביים ביותר לשמור איתם על קשר (וזה גם חינם).
כלי הדיוור השיווקי של Ascend by Wix מאפשר לכם לעשות בדיוק את זה. היות שהוא כולל טווח רחב של פתרונות, החל מתבניות מוכנות ועד לעיצובים גמישים לחלוטין, תוכלו לבחור בעצמכם כמה מאמץ וסגנון אישי תרצו להשקיע באימיילים שלכם. כך או כך, מדובר בפתרון שיציג את התוכן שלכם באריזה יפה שתשאיר רושם על הלקוחות שלכם.
נוסף על כך, תוכלו למזג בקלות את אנשי הקשר שלכם אל תוך רשימת התפוצה. לאחר ששלחתם את האימיילים שלכם, תוכלו לחזור ולעקוב אחרי הביצועים שלהם (פתיחות, קליקים וצפיות) דרך אותה פלטפורמה. זה עוד כלי ברשימת כלי השיווק של וויקס שיחסכו לכם זמן וכסף, ובו בזמן יאפשרו לכם לעדכן את קהל המשתמשים שלכם בהתרחשויות החדשות בעסק שלכם. עובדה זו מאפשרת לכם לבנות מערכות יחסים איתנות עם הלקוחות שלכם.
התחילו להשתמש עוד היום בכלי הדיוור השיווקי של וויקס.
אסטרטגיית שיווק אינה שלמה אם היא לא כוללת נוכחות ברשתות החברתיות. כך שאם אינכם מתמצאים בערוצים הפופולריים ביותר, הקדישו כמה רגעים למדריך המדיה החברתית הזה. פעילות בפלטפורמות המדיה החברתית כוללת העלאת פוסטים באופן קבוע ומתמשך. לוח שנה למדיה החברתית הוא מקום טוב להתחיל בו.
אמנם, יצירת תוכן במטרה למלא את לוח השנה שלכם עלולה להיראות כמו משימה גדולה ומאיימת. לשמחתכם, כלי השיתוף ברשתות החברתיות יעזור לכם ליצור בקלות פוסטים שייצגו את המראה והמסרים של המותג שלכם. Ascend Social Posts by Wix מאפשר לכם להציג מוצר, לפרסם מבצעים, לעצב ציטוט מעורר השראה או ליצור סוגים נוספים של תוכן מעניין ברשתות החברתיות בדרך הפשוטה ביותר.
אם אתם משתמשי וויקס, אתם יכולים להתחיל להשתמש בכלי הזה ישירות מתוך הדשבורד שלכם, תחת כלי השיווק - Marketing Tools - של Ascend. התחילו ליצור את התוכן שלכם מאפס, או נכסו לעצמכם את אחת התבניות הקיימות באמצעות הוספת תמונות, עיצובים, פונטים, סטיקרים ועוד. לאחר שתשלימו את היצירה המהממת שלכם, שתפו אותה היישר בפרופיל הפייסבוק או האינסטגרם שלכם. לחליפין, תוכלו להוריד את הקובץ למחשב שלכם ולהשתמש בו מאוחר יותר.
התחילו להשתמש עוד היום בכלי יצירת הפוסטים של וויקס.
03. כלי Video Maker
ידעתם שתוכן וידאו יכול להביא לעלייה של 157% בתנועת המבקרים האורגנית באתר שלכם? נתון זה, כמו גם נתונים מפתיעים נוספים בנוגע לשיווק באמצעות וידאו, ממחיש מדוע כדאי לעסק שלכם לקפוץ על טרנד השיווק הדיגיטלי הזה. בוודאי תחשבו שיצירת סרטוני וידאו לוקחת זמן, מאמץ ומיומנות מיוחדת. למעשה, אם יש לכם כמה דקות פנויות, תוכלו פשוט להעלות את התוכן שאתם רוצים לכלול בסרטון לכלי מתוחכם אחד ולתת לו לטפל בעצמו בכל תהליך היצירה. זה בדיוק מה ש-Ascend Video Maker by Wix עושה.
ה-Video Maker הוא כלי נוסף שעומד לרשותכם בדשבורד תחת כלי השיווק של Ascend. באמצעותו תוכלו ליצור וידאו שיווקי לעסק שלכם, לבשר ללקוחותיכם על מבצע מכירות מיוחד, או לספר סיפור מעורר השראה באמצעות העלאת התוכן, העיצובים והמוזיקה שלכם. אם אין לכם הרבה תוכן משלכם, השתמשו בקטעי הווידאו, התבניות וקטעי הפסקול שעומדים לרשותכם במסגרת המוצר הזה. בתוך פחות מדקה הווידאו שלכם יהיה מוכן ותוכלו להעלות אותו לאתר שלכם, לפלטפורמות החברתיות, או לשמור אותו אצלכם לאחר כך.
התחילו עוד היום להשתמש ב video maker by Wix.
04. אוטומציה
קשה לזכור (או, אם נהיה כנים, למצוא זמן) לשלוח אימייל "תודה" או "ברוכים הבאים" אחד-אחד לכל לקוח שמצטרף לרשימת התפוצה שלכם. אם יש לכם הרבה אינטראקציות עם לקוחות שחוזרות על עצמן, תוכלו להשתמש בכלי האוטומציה Ascend Automations tool by Wix. זה אחד הכלים השימושיים ביותר לשיווק אינטרנטי בדשבורד של אתר הוויקס שלכם, ותוכלו למצוא אותו תחת Customer Management של Ascend.
תוכלו ליצור תגובות אימייל אוטומטיות לפעולות נפוצות כגון ברכה למצטרפים חדשים לרשימת התפוצה או אימייל תודה ללקוחות שביצעו רכישה באתר. רק תדמיינו כמה זמן תוכלו לחסוך - זמן שיאפשר לכם להתמקד על כל יתר הדברים שקורים אצלכם בעסק. התשובה: המון זמן! בנוסף, ההודעות האישיות האלה מתבררות כחשובות ביותר לשימור לקוחות וליצירת תדמית מקצועית למותג שלכם.
התחילו להשתמש עוד היום בכלי האוטומציה של וויקס.
05. אשף ה-SEO
אין טעם להשקיע בכל יתר האסטרטגיות אם אף אחד לא יכול למצוא אתכם ברשת. SEO ראוי לשמו הוא התוצאה של כל העבודה הקשה שאתם עושים במטרה לשפר את המיקום שלכם בעמודי התוצאות של מנועי החיפוש. אסטרטגיית SEO כוללת דברים רבים, כגון מחקר מילות מפתח, הוספת אותן מילות מפתח לכותרת האתר שלכם, לתיאור האתר, לטקסט הנסתר שמאחורי התמונות (alt text), ולאורכו ולרוחבו של האתר, נוסף למשימות אחרות שמטרתן שיפור הדירוג של האתר שלכם בתוצאות החיפוש. למרבה המזל, על מנת לעזור לכם לבצע את כל הצעדים האלה, אשף ה-SEO של וויקס יכין לכם רשימת פעולות מותאמת אישית.
וזה לא הכל - משתמשי וויקס מקבלים יותר. באמצעות האשף, הם יכולים גם לקבל רישום מיידי בגוגל, המלצות למילות מפתח, תוכנית SEO מותאמת אישית ועוד. בכל שלב בתהליך האשף יציע לכם עצות, הסברים והוראות כיצד לבצע את השינויים המוצעים. בסך הכל, משתמשי וויקס יוכלו ליהנות מהאשף ומקסמי ה-SEO שלו.
התחילו להשתמש עוד היום באשף ה-SEO של וויקס.
06. בלוג
כתיבת בלוג יכולה לשמש כלי עזר נוסף באסטרטגיית ה-SEO שלכם. זה כלי חשוב שמטרתו לעזור לעסק שלכם להיות ממוקם גבוה יותר בתוצאות החיפוש, בשל העובדה שהוא מוסיף לאתר שלכם תוכן רלוונטי ומועיל בעיני גוגל ובעיני המבקרים באתר שלכם.
ישנן סיבות רבות נוספות שבגללן כדאי לכם להשקיע זמן בפלטפורמות בלוגינג, למשל ההזדמנות לתת השראה ומידע לקוראים שלכם, למצב את עצמכם כמומחים בתחומכם, או פשוט כדרך נוספת לשווק את המוצרים שלכם. (אם מעולם לא הקמתם בלוג, הנה מדריך להקמת בלוג מאפס לשימושכם.) וויקס מציעה לכם אינסוף אפשרויות מעולות לבטא את עצמכם או את העסק שלכם באמצעות תבניות הבלוגים הרבות העומדות לרשותכם. ואם אתם בדרכים, אתם יכולים ליצור ולהעלות פוסטים דרך אפליקציית המובייל של וויקס.
לאחר שהקמתם את הבלוג שלכם אתם יכולים להתחיל לבנות קהילת עוקבים מסביבו. באמצעות כלי "אזור המשתמשים הרשומים" (Member’s Area - כלי המאפשר למשתמשים להירשם כחברים באתר שלכם ולקבל גישה לתוכן אקסקלוסיבי), מבקרים באתר שלכם יכולים לעקוב אחרי פוסטים, להגיב להם, ואפילו להפוך לכותבים-אורחים אם תרצו לאפשר להם. ישנם פיצ'רים רבים נוספים, כגון כלים לקידום ברשתות החברתיות, תגיות מותאמות-חיפוש, ניהול מספר כותבים, שילוב אפשרות להרשמה לדיוור באימייל, חוויית משתמש ייחודית לגולשים בסלולר, ועוד ועוד.
התחילו עוד היום להשתמש בפלטפורמת הבלוגינג של וויקס.
הנה משפט מובן מאליו: כולם אוהבים מבצע טוב. למעשה, 97% מהצרכנים מחפשים מבצעים כשהם עושים קניות. המשמעות עבורכם היא שאם אתם רוצים שהעסק שלהם יופיע על המכ"מ של ציידי המציאות, כדאי לכם להיעזר בכלי ליצירת קופונים. מעבר למשיכת משתמשים לאתר שלכם, מבצעים והנחות יגרמו להם לחזור שוב ושוב.
אם אתם משתמשי וויקס, אתם יכולים ליהנות מהשירותים של כלי ה-Ascend Coupons, המשתלב באופן מושלם באתר שלכם. תוכלו למצוא אותו בדשבורד של האתר שלכם. כאן תוכלו לבחור להציע ללקוחות שלכם הנחות מיוחדות על מוצרים ושירותים ספציפיים, בין אם באמצעות הנחה כספית או בהנחה אחוזית, במבצע 1+1, במחיר מבצע או עם משלוח חינם. הגדירו את התאריכים והמגבלות של המבצע - וזהו, אתם מוכנים לצאת לדרך.
דרך נוספת למשוך אליכם לקוחות נוספים היא באמצעות הצעות מחיר (Price Quotes - גם כלי זה נמצא בדשבורד שלכם). תוכלו ליצור ולשלוח את הצעות המחיר לכל לקוח בנפרד. לבסוף, אחרי שחתמתם הסכם עם הלקוח, הפכו את הצעת המחיר שלכם לחשבונית בקליק פשוט אחד. אולם זו לא הדרך היחידה ליצור חשבוניות בצורה אוטומטית. אתם יכולים גם ליצור חשבוניות אוטומטיות עבור כל הזמנה - מה שלמעשה מאפשר לכם להיפטר מהעבודה המונוטונית שגוזלת מכם זמן רב ויקר. במקום זאת, נצלו את הזמן לגייס לקוחות מרוצים נוספים וצעדו צעד ענק נוסף אל עבר מימוש היעדים השיווקיים שלכם בעזרת כלים אלה.
התחילו להשתמש עוד היום בכלי הקופונים, הצעות המחיר והחשבוניות של וויקס.
08. הטמעת כלי שיווק
אחד הדברים שכל משווק נבון מקפיד לכלול באסטרטגיה שלו הוא היכולת למדוד את הצלחותיו. על אף שכלים אנליטיים אינם בהכרח החלק היצירתי ביותר של תוכנית השיווק שלכם, אין ספק שזה החלק החשוב ביותר. כלים כמו גוגל אנליטיקס או פייסבוק פיקסל, לצד רבים אחרים, מציעים דרך מצוינת לקבל הצצה להתנהגות המבקרים באתר שלכם.
באמצעות כלים ייעודיים אלה תוכלו להתבונן בהרגלי הגלישה של המבקרים באתר, למדוד את הרכישות שהם מבצעים ועוד. המידע הזה מאפשר לכם לפנות באופן ממוקד ללקוחות שלכם באמצעות קמפיינים שיווקיים, ולמדוד את ההצלחה הכוללת של מאמצי השיווק שלכם. כך תוכלו לדעת מה הצליח לכם ומה לא.
בעזרת כלי מדידה מתוחכמים ומתקדמים אתם יכולים לראות באיזה עמוד בדיוק נמצאים המבקרים באתר שלכם, וכך לשלוח להם קופונים מותאמים וממוקדים בזמן אמת דרך הצ'ט בזמן שהם צופים במוצרים ספציפיים. באמצעות Ascend Marketing Integrations מבית וויקס אתם יכולים לשלב באתר ובמוצרים שלכם מגוון כלי שיווק עוצמתיים, כגון פייסבוק פיקסל, גוגל אנליטיקס, יאנדקס מטריקה, מיילצ'ימפ, קרייזי אג ועוד.
התחילו להשתמש עוד היום בכלי השיווק של וויקס.
09. צ'ט
לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות, ללקוחות כיום יש שתי ציפיות מרכזיות מהמותגים שהם פוגשים: שהם יתנהגו כלפיהם בצורה אותנטית (או "אנושית") יותר, ושהם יגיבו לבקשות מהר יותר מאי פעם. פתרון אחד שהעסק שלכם יכול להשתמש בו כדי להתמודד עם שתי הציפיות הללו בבת אחת הוא צ'ט בזמן אמת באתר שלכם.
הצ'ט מאפשר לכם לדבר ישירות עם הלקוחות שלכם בזמן אמת מרגע שהם נכנסים לאתר שלכם. מדובר בתוספת בעלת ערך רב, שכן כך תוכלו לענות לכל שאלה או בעיה שהלקוחות שלכם עלולים להיתקל בה. אך יתרה מכך, תוכלו להתחיל לשווק את המוצרים והשירותים שלכם כבר מהרגע הראשון.
:Chat by Wix
הוא כלי שמציע לכם את היכולות האלה, ועוד רבות נוספות. הכלי מאפשר לכם ליצור הודעות אוטומטיות המקבלות את פניהם של הלקוחות שלכם ברגע שהם נכנסים לאתר שלכם. תוכלו גם לצרף לתשובות שלכם בצ'ט קישורים למוצרים נוספים, קופונים, קבצים (כגון חשבוניות, פרטי משלוח וכדומה), ועוד. תוכלו לעקוב אחרי היסטוריית הצ'ט שלכם, כמו גם תקשורת מסוגים אחרים בינכם ובין הלקוחות שלכם, במקום מרכזי אחד דרך
האינבוקס (הכלול בדשבורד של האתר שלכם בוויקס תחת Ascend by Wix).
באמצעות האינבוקס אתם יכולים גם לקבל נתונים בזמן אמת על המבקרים שלכם - לדוגמה, מי הם, באיזה מכשיר הם משתמשים, מאיפה הם, וכמה זמן הם בילו באתר שלכם - וכל זה יאפשר לכם לשפר את חוויית השירות שלהם.
לבסוף נזכיר שאם אתם לא נמצאים מול המחשב השולחני שלכם - אין בעיה! אתם יכולים להתכתב בצ'ט ישירות מהטלפון הנייד שלכם בזמן שאתם בדרכים. תסמכו עלינו, אנחנו יודעים שאתם תמיד עסוקים וכל הזמן נמצאים בתנועה.
התחילו להשתמש עוד היום בכלי הצ'ט של וויקס.
10. טפסים
איסוף וארגון פרטי הקשר של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים יכול להיות אתגר רציני. אחת הדרכים שתוכלו לאסוף שמות, מספרי טלפון, כתובות אימייל, משוב מלקוחות ועוד, בקלות וללא מאמץ, היא באמצעות הוספת טופס לאתר שלכם. המבקרים באתר יוכלו להזין בקלות את הפרטים שלהם ולשלוח אותם בלחיצת כפתור.
מכאן והלאה הכל קל יותר לעסק שלכם. באמצעות Wix Forms תוכלו לבחור תבנית המתאימה לטעמכם: פרטי קשר, הרשמה לניוזלטר, לידים למכירות, תמיכה ושירות לקוחות, חוות דעת של לקוחות, הצעות מחיר וחידונים. לאחר מכן התאימו את הטופס לצרכיכם: הוסיפו שדות נתונים רלוונטיים ובחרו את הפונטים, הצבעים והסגנון הכללי שיתאימו לעיצוב האתר שלכם. (כאן תוכלו למצוא כמה טיפים ליצירת טפסים אפקטיביים.) לאחר מכן, כדי לשלב את הטופס בצורה מושלמת באתר שלכם, סנכרנו בקלות את כל הנתונים שלכם עם רשימת אנשי הקשר הקיימת שלכם בתוך כלי ה-Ascend.
אחרי שהעליתם את הטפסים שלכם לאתר אתם תקבלו הודעה עבור כל שליחת טופס באימייל ובסלולר; הודעות אלה יאפשרו לכם להגיב מהר יותר וליצור קשר עם הלקוחות שלכם בהקדם. במילים אחרות, מדובר בדרך נוספת שבאמצעותה תוכלו לנהל את כל התקשורת עם הלקוחות שלכם מקום מרכזי אחד - דרך האתר שלכם בוויקס.
התחילו להשתמש עוד היום בכלי הטפסים של וויקס.
מוכנים להתחיל להטמיע את כלי השיווק האלה באתר משלכם? צרו אתר עם וויקס היום!
מאת: ג'ניפר קפלן
הכתבה הזו התפרסמה במקור בבלוג הראשי של וויקס
Commentaires