top of page

מדריך צעד אחר צעד: כיצד להקים עסק בתחום הכושר עם Wix Fitness



הפוסט הזה עודכן לאחרונה ב-16 ביוני 2020.


בתור אנשים בעלי מודעות גבוהה לבריאות ולכושר, בטח חלמתם ללמוד כיצד להתחיל עסק משלכם בתחום הכושר. בוודאי דמיינתם יומן מלא עד אפס מקום בלקוחות נוטפי-מוטיבציה שימליצו עליכם השכם והערב וייהנו מכל הזדמנות ללמוד מכם. חזיתם שגרת חיים שבה תוכלו לקבל תשלום עבור התשוקה שלכם, בעוד שהזמן שתקדישו לניהול הדקויות הטכניות של העסק יעבור ללא כל קושי.


בין אם המטרה שלכם היא להפוך למאמן אישי במשרה מלאה, להקים סטודיו יוגה משלכם, לעבוד כמורה לפילאטיס או כל סוג אחר של כוכב בריאות וכושר - ניתן להפוך את זה למציאות. ברגע שתתחברו לסוג אתר הכושר הנכון, שיהפוך את כל מטלות הניהול המעיקות לקלילות - וממש יאפשר לכם להקדיש חלק גדול יותר מהזמן שלכם בלקוחות - אי אפשר יהיה לעצור אתכם.


המדריך הזה יציג בפניכם את עשרת הצעדים להפיכת שאיפות הקריירה שלכם לעבודה היומיומית שלכם, באמצעות הקמת עסק כושר משלכם.



מהו עסק בתחום הכושר?


עסק בתחום הכושר הוא סוג של עסק המתמקד בכל מה שקשור לכושר, מיוגה ופילאטיס ועד לקרוספיט וקיקבוקסינג.


בין אם אתם מאמנים אישיים או מדריכים עצמאיים, או בעלים של סטודיו או חדר כושר, בכוחכם להתחיל עסק כושר משלכם.


עבודה מסוג זה תצריך מכם לנהל את פעולות השיווק שלכם ברשת (כגון יצירת אתר אינטרנט), מעקב אחרי הרשמות ותורים, יצירת שיח עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים, ביסוס קהילה חזקה, ניהול היומן וצוות העובדים שלכם, ופעולות נוספות לתחזוקה שוטפת.


נשמע כמו הרבה עבודה, נכון? אם רק הייתה פלטפורמה אחת שהייתה נותנת פיתרון מלא להכל - שניתן להתחבר אליה גם מהמחשב השולחני וגם מהדרכים - כל התהליך היה הרבה יותר פשוט. הודות ל-Wix Fitness, עכשיו יש. במדריך הזה נראה לכם איך להקים עסק כושר משלכם באמצעות הכלים העוצמתיים של המוצר הזה.



טיעונים בעד הקמת עסק בתחום הכושר:


באמצעות הקמת עסק בתחום הכושר אתם תיהנו מבעלות מלאה על העבודה שלכם. יתרונות הקריירה בתחום הזה כוללים:

  • החופש לבחור את הלקוחות שלכם ואת שעות העבודה שלכם

  • פוטנציאל רווח משמעותי

  • שמירה על כושר בלי להתאמן לבד

  • עבודה מהבית


צעדים להקמת עסק כושר מצליח:

  1. מצאו את הנישה שלכם

  2. טפלו במטלות התפעוליות הבסיסיות שלכם

  3. צרו עסק כושר אינטרנטי לחלוטין

  4. העבירו את השיעורים והאימונים שלכם לאינטרנט

  5. צרו אתר ואפליקציה לטלפונים ניידים

  6. שפרו את תהליך קביעת הפגישות שלכם

  7. הקדישו תשומת לב ללקוחות שלכם

  8. הגדירו תהליך תשלום פשוט וקל

  9. דאגו לנהל את ההיבטים הכספיים שלכם

  10. הרחיבו ודאגו לתחזק את הקהילה שלכם

  11. נתחו את הביצועים שלכם


01. מצאו את הנישה שלכם


לפני שתצללו להיבטים העסקיים הטכניים, תהיו חייבים למצוא את הייעוד האמיתי שלכם. אתם מעוניינים ללמוד איך להפוך למאמן אישי? או אולי מורה יוגה? או אפילו להקים חדר לקרוספיט? לאחר שתבחרו את התחום שבו תרצו לעשות, יהיה עליכם לרכוש את התעודות וההכשרות המתאימות שיאפשרו לכם להפוך לאנשי מקצוע מורשים - וכמה מתהליכי ההכשרה אינטנסיביים יותר מאחרים.


לדוגמה, נאמר שאתם מחליטים להיות מדריכי קרוספיט ולפתוח חדר אימונים בבעלותכם. עם זאת, קהל היעד שלכם הוא לא כל מי שמתעניין בקרוספיט; כדאי לכם להתמקד בספורטאים רציניים שמתאמנים כל יום בשבוע, וכנראה גם מקפידים על תזונה מיוחדת, כגון דיאטת פליאו. זו בדיוק הנישה שלכם. ההחלטה הזו תאפשר לכם לפתח את המותג האישי שלכם, החל מהנוכחות שלכם ברשת ועד לשירותים שתציעו ולמוצרים השונים שתמכרו בחדר הכושר (חטיפים מזינים, תוספי תזונה, מכשירים וכו').



02. טפלו במטלות התפעוליות הבסיסיות שלכם


השלב הבא יהיה לבנות תוכנית מסודרת לביצוע כל היבטי התפעול הבסיסיים שלכם. התחילו בבחירת שם לעסק שלכם. אם אתם צריכים קצת עזרה, עיינו במחולל שמות העסקים המומלץ ביותר שלנו, שיציע לכם אינספור אפשרויות בחירה על בסיס כמה שאלות בסיסיות בנוגע לעסק שלכם.


לאחר מכן כדאי שתכתבו תוכנית עסקית במטרה להפוך את חלומותיכם למטרות מציאותיות, וגם כדי שתוכלו לתקשר אותם בצורה פורמלית למשקיעים בעת גיוס הון. תוכנית עסקית היא מסמך מקצועי המתאר את המטרה, האסטרטגיה, והתוכנית הכספית של המיזם שלכם. בדרך כלל תוכנית עסקית כוללת תקציר של הפעילות העסקית, ניתוח של התעשייה או של קהל הלקוחות שלכם, תוכנית תפעולית ותחזיות פיננסיות. תוכלו בהחלט לבצע התאמות בתוכנית כך שהיא תתאים לצרכיכם.


לבסוף, תצטרכו לבחור מבנה עסקי (עוסק פטור או מורשה, חברה בע"מ, תאגיד וכו') וייתכן שתצטרכו גם לרשום את העסק שלכם. המבנה העסקי שתבחרו תלוי בגורמים רבים, כגון מידת הערבות האישית שאתם רוצים להעמיד, מיסים, וכמה אנשים תעסיקו. קראו על מבני העסקים השונים כאן כדי ללמוד איזה מהם הכי מתאים לכם.


בנוסף, עיינו במדריך השלם להקמת עסק משלכם על מנת ללמוד עוד על ההיבטים הטכניים והתפעוליים הללו.



03. צרו עסק כושר אינטרנטי לחלוטין


עוד לפני שתתרגלו לרעיון של הדפסת טפסי הרשמה לשיעורים או טיפול ידני בניירת, חפשו פתרונות אינטרנטיים שיכולים לפשט לכם את החיים במידה רבה. זוהי כמובן הדרך הידידותית ביותר לסביבה לתפעל את העסק שלכם, אבל זו לא הסיבה המרכזית. אתם תחסכו הרבה יותר זמן וטרחה אם תפשטו ותייעלו את תהליכי העבודה שלכם באמצעות פתרונות וירטואליים לחלוטין כגון Wix Fitness.


קודם כל, Wix Fitness מאפשר לכם להציג את עסק הכושר שלכם בעזרת אתר אינטרנט מקצועי ואפליקציה למובייל. החבילה כוללת קביעת תורים אונליין, אתר אינטרנט, מערכת ניהול קשרי לקוחות - CRM, וכן כלי שיווק וכלים להתנהלות כספית. בקיצור, תוכלו ליהנות מהמאפיינים החיוניים הבאים:

  • נוכחות אינטרנטית חזקה בעזרת SEO מובנה

  • יכולת קביעת תורים ופגישות

  • פתרונות תשלום

  • כלים לשיווק וניהול לקוחות

  • ניהול ופיתוח קהילה

אנחנו נסביר לפרטי פרטים את כל המרכיבים האלה בהמשך המאמר.



04. העבירו את השיעורים והאימונים שלכם לאינטרנט


בתקופה שבה עסקים רבים מתחילים להסתמך יותר ויותר על אפליקציות וידאו ליצירת קשר עם לקוחות, אספנו עבורכם את הכלים שיעזרו לכם להעביר את השירותים שלכם ולהפעיל אותם ברשת. Wix Bookings מאפשר לכם להפעיל את עסק הכושר שלכם ביעילות, כך שתוכלו להמשיך ולצמוח גם בימים מאתגרים אלה.


עכשיו תוכלו להציע שיעורים, אימונים, קורסים ועוד אונליין בקלות באמצעות שילוב זום בכל אחד מהשירותים שלכם. לאחר ההרשמה, הלקוחות שלכם יקבלו קישור אוטומטי, ובאמצעותו הם יוכלו להגיע לשיעור שאותו הם בחרו. ברגע ששילבתם את זום בשירותים שלכם, אתם יכולים להציע אימונים אונליין כחלק מתוכנית המנויים שלכם, וכך להגיע לקהל גדול יותר ולבנות את בסיס הלקוחות שלכם. על מנת להבטיח שהשיעורים שלכם יהיו מלאים, תוכלו לשלב שיעורים פיזיים ושיעורים אונליין. לקוח פספס את הקורס האהוב עליו? אין סיבה לדאגה, שכן אתם יכולים גם להציע שיעורים מוקלטים מראש שהמבקרים באתר יוכלו להצטרף אליהם.



05. צרו אתר אינטרנט ואפליקציה למובייל


אתר האינטרנט הוא מרכז האקשן של עסק הכושר שלכם. זה המקום שאליו אנשים באים כדי לקבל מידע עליכם ועל השירותים שלכם, להירשם כמנויים או לקבל פרטים נוספים, להזמין אימון איתכם, לצפות באימונים המצולמים שלכם, לרכוש את פריטי הלבוש שאתם מציעים ועוד. לכן חשוב לעצב את האתר שלכם באופן מקצועי וברור ככל הניתן.


תוכלו לעיין במדריך השלם לבניית אתרים שיוכל לעזור לכם להתחיל במלאכה. התהליך מתחיל בבחירת תבנית לאתר, למשל אחת מתבניות הכושר הכוללות יכולת קביעת פגישות מובנית ואפשרויות למוצרים בתשלום. ברגע שתבחרו תבנית תוכלו להתחיל להתאים אותה כך שהיא תתאים לצרכי המותג שלכם.



אפליקציית המובייל של Wix היא שלוחה של האתר שלכם ללא כל עלות נוספת. בבסיסה, היא מציעה את אותן יכולות, רק ממכשירים ניידים. כאן תוכלו להזמין את החברים שלכם להזמין את השירותים שלכם ולשלם ישירות מהטלפון שלהם דרך האפליקציה. תוכלו גם להתאים את האפליקציה לצבעי המותג שלכם ולהוסיף תמונת שער בולטת שתייצג את הסגנון שלכם נאמנה.


הנה כמה אלמנטים נוספים שכדאי לשקול להוסיף לאתר ולאפליקציה שלכם:

  • גלריית תמונות: על מנת שהאתר והאפליקציה ילכדו את העין, הוסיפו גלריית תמונות עם תמונות מהאימונים שלכם עם לקוחות, תמונות של חדר הכושר או הסטודיו שלכם, וגם תמונות שלכם שבהן אתם משוויצים ביכולות שלכם.

  • קטעי וידאו: בכל הקשור למדיה, קטעי וידאו הם כלי מתאים להציג כמה דוגמאות לאימונים, אימונים מצולמים מלאים להשכרה, או הסברים על השירותים שאתם מציעים. תוכלו להשתמש בעורך הוידאו של Wix שיאפשר לכם ליצור סרטונים בכמה דקות, ולאחר מכן להציג אותם, למכור אותם, ולהשכיר אותם דרך Wix Videos.

  • חנות אינטרנטית: חנות אינטרנטית תאפשר לכם למכור את המוצרים שלכם, כגון ציוד כושר, אוכל בריא וביגוד, כך שתוכלו לייצר הכנסה נוספת.

  • חוות דעת: הוסיפו חלק באתר שיוקדש להמלצות ולסיפורים אישיים של לקוחות על השירותים שלכם במטרה לשדר אמינות.

  • פרטי הקשר שלכם: הוסיפו את שמכם, מספר הטלפון שלכם, כתובת האימייל שלכם, וכן קישורים לערוצי הסושיאל שלכם כדי שהלקוחות יוכלו ליצור אתכם קשר. שקלו ליצור כתובת אימייל אישית שתיראה אמינה ומקצועית יותר.

  • לוגו מקצועי. עצבו לוגו מותאם אישית והוסיפו אותו לאתר האינטרנט וחשבונות הסושיאל שלכם.

  • שם הדומיין שלכם: השלימו את החבילה באמצעות רישום שם דומיין שיהפוך את האתר שלכם לרשמי ביותר.

  • אסטרטגיית SEO :SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש - Search Engine Optimization) הוא תהליך הכולל אסטרטגיות שונות שמטרתן לסייע לאתר שלכם להופיע במיקום גבוה בתוצאות חיפוש עבור מילות מפתח מסוימות. באמצעות כלי ה-SEO האלה תוכלו לתת לאתר שלכם דחיפה משמעותית.



06. שפרו את תהליך קביעת הפגישות שלכם


החלק הקריטי ביותר בעסק שלכם הוא היכולת של לקוחות להזמין את השירותים שלכם בקלות. באמצעות הוספת אפשרות קביעת פגישות אונליין לאתר שלכם המפרטת את כל השירותים שלכם ואת המידע הרלוונטי (שם המורה, משך השיעור, מחיר, מיקום וכו') תוכלו לחסוך להם זמן ולמנוע בלבול מיותר. Wix Bookings יאפשר להם להירשם לשיעורים השונים ביעילות, להוסיף את התור ליומן שלהם ולקבל תזכורות באימייל בעזרת כלי האוטומציה - מבלי שתצטרכו לנקוט בשום פעולה נוספת בעצמכם.


ניתן להגדיר את הפתרון הזה בתוך דקות, וישנן מאפיינים מעולים נוספים שתוכלו ליהנות מהם:

  • בחרו את היצע השירותים שלכם: תוכלו לבחור להוסיף אימונים אישיים או קבוצתיים, חבילות, סטים קבועים של שיעורים, או תוכניות מנוי מלאות.

  • הציגו את השירותים שלכם: הוסיפו את התמונות הטובות ביותר שלכם, הגדירו קטגוריות ותגיות שונות, והוסיפו תיאורים לשירותים השונים.

  • סנכרנו יומנים: סנכרנו יומנים של Google Calendar בלחיצת הכפתור על מנת לעקוב אחרי הזמינות שלכם והפגישות שנקבעו עבורכם, עבור הצוות שלכם, ועבור הלקוחות שלכם.

  • נהלו את ההזמנות שלכם 24/7: הודות לפתרון האוטומטי הזה לא תצטרכו לשבת ולחכות לשיחות טלפון. לקוחות יכולים לקבוע איתכם בכל שעה דרך האפליקציה שלכם למובייל ודרך האתר.

  • טפלו בהכל מכל מקום: הודות לאפליקציית המובייל של Wix תוכלו לקדם את השירותים שלכם ואת הקופונים שאתם מציעים, לשלוח חשבוניות, לעדכן את היומן שלכם ולאשר הזמנות בזמן אמת באמצעות צ'ט לייב.

  • קבלו הודעות בזמן אמת: ברגע שלקוח מזמין שיעור, אתם והצוות שלכם תקבלו עדכון מיידי באימייל.

  • רשימות המתנה בעת הצורך: אם שיעור מסוים מלא עד אפס מקום, לקוחות יוכלו להירשם ברשימת המתנה ולקבל הודעה מיידית ברגע שמתפנה מקום בשיעור.

צרו אזור למנויים: הציעו ללקוחות שלכם אפשרות להפוך למנויים כדי שהם יוכלו להתחבר אוטומטית לאתר שלכם או לקבל גישה לשירותים שלכם דרך אפליקציית המובייל.



07. דאגו ללקוחות שלכם


הלקוחות עומדים במרכז העסק שלכם, ומשכך מגיע להם לקבל את תשומת לבכם המלאה בזמן השיעורים. עם זאת, זה לא סוף העבודה. אם אתם באמת רוצים להרשים אותם, תצטרכו לעשות עבורם מאמץ נוסף.


דרך מצוינת להציע ללקוחות פוטנציאליים טעימה מהשירותים שלכם היא להציע להם פגישות ייעוץ בחינם. אם אתם מציעים שיעורי קרוספיט פרטיים לספורטאים מקצועיים, לדוגמה, כדאי לכם לעשות את זה לפני שתניחו שהם מוכנים להירשם לחבילת אימונים יקרה איתכם.


דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא העובדה שתצטרכו לספק טפסים גם כדי לכסות את היבטי האחריות המקצועית שלכם, וגם כדי לקבל את פרטי הלקוחות כדי לשלוח להם את הניוזלטרים שלכם או יוזמות שיווקיות אחרות שפרסמו. באמצעות טפסים ב-Wix תוכלו לטפל בכל זה באתר שלכם, ולאחר מכן לסנכרן בקלות את כל הנתונים שלכם עם מערכת ה-CRM וניהול אנשי הקשר המובנים במערכת ניהול האתר. כדי להתחיל, קראו כאן כיצד ליצור טופס אינטרנטי.


בנוסף אתם גם תצטרכו לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם באמצעות תזכורות אוטומטיות ואישורים לפגישות שנקבעו דרך פונקציית קביעת הפגישות. כמו כן, בוודאי תרצו גם לקבוע ולנסח את מדיניות הביטולים שלכם על מנת לוודא שהם לוקחים אחריות ולהבטיח שלא תצאו נפסדים מבחינת הכנסה, זמן ומשאבים חיוניים נוספים. זאת ועוד, ודאו שהלקוחות שלכם נשארים מעודכנים באמצעות יצירת צ'טים קבוצתיים לשיעורים מתוך אפליקציית המובייל של Wix. כאן תוכלו לשתף עדכונים, למשל להזכיר להם להביא מזרוני יוגה או מגבות לשיעור.


לבסוף, בעזרת Wix Fitness תוכלו לרשום נוכחות בשיעורים ולציין היעדרויות בקליק - וזה יאפשר לכם לחזור לנתונים מאוחר יותר ולבחון את הביצועים העסקיים שלכם לאורך זמן.



08. הגדירו תהליך תשלום פשוט וקל


לא חשוב באיזה אופן אתם מתכננים לארוז את השירותים שלכם, אתם חייבים לקבל תשלום כדי שהעסק שלכם ימשיך לפעול. ודאו שתהליך התשלום מתבצע באופן שקוף וישיר מול הלקוחות שלכם. התחילו בכתיבת אפשרויות התשלום באתר - למשל מנוי חודשי, כרטיסיות לשיעורים, שיעורים בודדים או שילוב של כמה מרכיבים. לאחר מכן צרו קישור לשיטת תשלום או הסבירו להם כיצד עליהם לשלם במקום.


עם Wix Bookings אתם יכולים להציע אפשרויות גמישות, כגון קבלת תשלום מלא או חלקי, הן אונליין והן בהגעה למקום באמצעות שיטות התשלום המאובטחות השונות. בנוסף, אם הלקוח הופך למנוי באתר שלכם, הם יוכלו לשמור את פרטי כרטיס האשראי שלהם ולשלם בקליק.



09. דאגו לנהל את ההיבטים הכספיים שלכם


לאחר שתקבלו תשלום, עליכם להבטיח שאתם מבינים היטב כמה כסף נכנס לעסק וכמה כסף יוצא ממנו. עיינו בעסקאות הרשומות באזור ניהול האתר ובדקו מהי ההכנסה שלכם. כמו כן, עיינו בהיסטוריית התשלומים של הלקוחות שלכם.


בכל הנוגע להוצאות, אתם תצטרכו לשלם שכר דירה, משכורות לעובדים, מיסים וכו'. הטיפול בכספים יכול להיראות לפעמים כמו עבודה במשרה מלאה, שלא לדבר על רישום בספרי הנהלת החשבונות שלכם. צרו לעצמכם שיטה להנהלת חשבונות שתעזור לכם להיות בעניינים. בעלי אתרים בארצות הברית יכולים לפשט לעצמם את התהליך בעזרת אינטגרציה של האתר עם QuickBooks, המאפשרת לכם לסנכרן בקלות את הנתונים הכספיים שלכם, ליצור דוחות ועוד. לפני שתקפצו למים העמוקים כדאי שתרטיבו את כפות הרגליים בעזרת המדריך להנהלת חשבונות בעסק קטן.



10. הרחיבו ודאגו לתחזק את הקהילה שלכם


כפי שציינו קודם לכן, ניתן ליצור אזור למנויים באתר שלכם שיאפשר ללקוחותיכם להירשם בקלות ולקבוע אתכם פגישות. זה לא הייתרון היחיד הגלום בהפיכת הלקוחות שלכם למנויים באתר. זה גם יאפשר לכם לבנות קהילה פעילה שסובבת סביב העסק שלכם.


תוכלו ליצור "קבוצות" על מנת לדבר עם משתתפים בשיעור מסוים, עם מתאמנים קבועים, ועם אנשים שחולקים תחומי עניין דומים. לדוגמה, תוכלו ליצור צ'ט עם רעיונות למתכונים במטרה לפנות ללבם של חובבי הקרוספיט ודיאטת הפליאו.


דרך נוספת ליצור קשר עם קבוצות של לקוחות היא באמצעות תוכן באתר. תוכלו למנף את כוחו של שיווק באימייל וכך להתחיל ניוזלטר שבועי, או להתחיל בלוג או פורום שבו תשתפו את תובנותיכם ומומחיותכם (וכל אלה גם יתרמו ל-SEO של האתר שלכם).


בנוסף, הרשתות החברתיות הן אחד הערוצים הפופולריים ביותר ליצירת שיח עם הקהילה שלכם. חשבו על אפשרות ליצור עמוד פייסבוק עסקי גם כדי ליצור קישור לאתר שלכם וגם כדי לפרסם פוסטים על העסק שלכם. כדי להבין את הדקויות של הערוצים החברתיים הפופולריים ביותר, עיינו במדריך לשיווק ברשתות חברתיות למתחילים.



11. נתחו את הביצועים שלכם


אז השקעתם הרבה עבודה ומאמצים בעסק הכושר שלכם, בניתם קהילה, שיווקתם את השירותים שלכם ועשיתם כל מה שיכולתם כדי למלא את היומן שלכם. עכשיו הגיע הזמן לראות אם המאמצים השתלמו.


עיינו בנתוני האנליטיקה של האתר ושל מערכת ההזמנות שלכם, ותוכלו למצוא מידע מפורט אודות הלקוחות החדשים והחוזרים שלכם, כגון נוכחות שיעורים ממוצעת, סך השיעורים שהוזמנו, לקוחות שלא הגיעו לשיעור ועוד. כך תוכלו ליצור לעצמכם תמונה ברורה של הדברים שעובדים בעסק שלכם ושל הדברים שלא עובדים. בהמשך תוכלו לבצע את ההתאמות הדרושות, למשל להציע יותר או פחות שיעורים מסוג מסוים. תוכלו לראות את כל המידע הזה דרך 'Analytics' בתוך לשונית ה-'Marketing Tools' באזור ניהול האתר שלכם.


כל מה שנותר לכם לעשות מכאן זה לנסות שיטות שונות במטרה לראות מה עובד בעסק הכושר שלכם ומה לא. הקפידו להפעיל את העסק שלכם כאשר המטרות שלכם משמשות כמוטיבציה שלכם והקפידו שהלקוחות שלכם יעמדו בראש סדר העדיפויות שלכם.



מאמר זה נכתב על ידי ג'ניפר קפלן מצוות הכותבים של Wix




Comments


bottom of page