top of page

מה זה Google My Business ואיך יוצרים חשבון?


חיפושים ברשת הפכו למקום הראשון שאליו צרכנים פונים כאשר הם מחפשים מוצרים או שירותים מסוימים באזור מגוריהם. אנחנו כבר לא מבקשים המלצות משכנים, אלא פונים במקום זאת למנועי חיפוש בבקשה שהם יאמרו לנו אילו עסקים נמצאים בקרבתנו, מה הם מציעים, מתי הם פתוחים ואיך מגיעים אליהם. אמנם יצירת אתר היא מרכיב קריטי לכל עסק, אבל האתר בפני עצמו כבר לא מספיק.

כאן נכנס לתמונה Google My Business. באמצעות הזנת הפרטים אודות העסק שלכם לתוך הפלטפורמה הזו, העסק שלכם יוכל להופיע בחיפושים מקומיים רלוונטיים בכל האפליקציות של גוגל, ויספק ללקוחות פוטנציאליים פרופיל מלא אודות היצע המוצרים שלכם. המדריך הזה ילמד אתכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על הכלי העוצמתי הזה, מיצירת חשבון ב-Google My Business ועד לשיטות לשיפור וטיוב הופעת העסק שלכם בתוצאות החיפוש.


מה זה Google My Business?

י Google My Business, הידוע גם בשמו המקוצר GMB, הוא מאגר עסקים אינטרנטי המהווה חלק

קריטי מה-SEO המקומי שלכם. למעשה, על פי מחקרים שונים, 46% מכל החיפושים שמבוצעים בגוגל מבקשים לקבל מידע מקומי, ו-88% מהצרכנים המחפשים עסקים מקומיים במכשיר נייד בסופו של דבר מתקשרים לעסק או מבקרים בו בתוך 24 שעות. כתוצאה מכך, Google My Business הוא כלי חיוני לעסקים מכל הסוגים.


הפלטפורמה הזו מאפשרת לכם להוסיף מידע רב ומפורט אודות העסק שלכם, וכך גדלים הסיכויים שלכם להופיע בחיפושים רלוונטיים. נוסף על כך, הרישום שלכם ב-Google My Business עשוי להופיע באפליקציות נוספות של גוגל כגון Google Knowledge Graph, Google Local Pack ו-Google Maps. כולן מציעות חשיפה מוגברת לחיפושים מקומיים.


כל עסק יכול להצטרף לפלטפורמה הזו בחינם, כל עוד הם מציעים איזשהו סוג של אינטראקציה פנים-מול-פנים עם לקוחות. משמעות הדבר היא שאתם יכולים לרשום את העסק שלכם גם אם אין לכם מיקום פיזי, כל עוד הפעילות שלכם היא לא 100% אונליין.


כיצד ליצור חשבון ב-Google My Business


1. היכנסו לחשבון שלכם

2. הוסיפו את שם העסק שלכם

3. בחרו קטגוריה

4. הזינו את המיקום שלכם

5. הוסיפו אתר אינטרנט

6. אמתו את הרשומה שלכם


01. היכנסו לחשבון שלכם



היכנסו לעמוד הבית של Google My Business והיכנסו לפלטפורמה. אם יש לעסק שלכם כתובת אימייל ייחודית, השתמשו בה כאן על מנת שכל הפרופילים העסקיים שלכם יירשמו תחת אותה מטריה וירטואלית.


02. הוסיפו את שם העסק שלכם



כאשר אתם מזינים את שם העסק שלכם, תופיע אוטומטית רשימה של חברות עם אותו שם. כאן תוכלו לראות אם כבר נוצרה עבורכם רשומה עסקית בגוגל, או להוסיף מיקומים פיזיים נוספים לעמודים עסקיים קיימים.


03. בחרו קטגוריה


גוגל משתמש בקטגוריות עסקיות על מנת להגדיר את שוק היעד שלכם, כך שכדאי לכם לבחור תיאור מדויק ככל הניתן.


04. הזינו את המיקום שלכם


אם לעסק שלכם יש מיקום פיזי שלקוחות יכולים לבקר בו, הוסיפו את כתובתו כאן. תוכלו גם לציין את אזור השירות שלכם אם אתם מציעים שירות בבית הלקוח או אם אתם מציעים גם אפשרות למשלוח.


05. הוסיפו אתר אינטרנט



הזינו את שם הדומיין שלכם (כתובת האתר שלכם) על מנת שלקוחות פוטנציאליים יוכלו לקבל מידע נוסף אודות העסק שלכם, לרכוש את המוצרים שלכם או להזמין את השירותים שאתם מציעים. בנוסף, תוכלו להוסיף מספר טלפון ליצירת קשר שבאמצעותו אנשים יוכלו לפנות אליכם במהלך שעות העבודה.



06. אמתו את הרשומה שלכם


על מנת שתוכלו לנהל את הפרופיל העסקי שלכם ולהציג את הרשומה שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל, תצטרכו לבצע תהליך אימות לכך שאתם אכן הבעלים החוקיים של העסק. עיינו בחלק הבא, הכולל פירוט של הדרכים השונות שבאמצעותן ניתן לעשות זאת.


כיצד לאמת את הרשומה שלכם ב-Google My Business


עבור מרבית העמודים העסקיים, תהליך האימות בגוגל דורש משלוח גלויה בדואר לכתובת הפיזית שציינתם. עם זאת, עסקים מסוימים עשויים להיות זכאים להשתמש בשיטות אימות נוספות.


בסך הכל ישנן חמש דרכים שונות לאמת את הרשומה שלכם ב-Google My Business. הנה הדרישות של כל אחת מהן:


  • גלויה: הוסיפו שם איש קשר ותקבלו גלויה בדואר בתוך 14 ימים. הגלויה כוללת קוד בן 5 ספרות שבאמצעותו תוכלו לאמת את מיקום העסק שלכם. הימנעו מלשנות את פרטי הרשומה העסקית שלכם בגוגל במהלך תקופת ההמתנה, שכן שינוי שכזה עלול לעכב את תהליך האימות.

  • טלפון: אם אתם זכאים לאימות הרשומה העסקית שלכם בטלפון, אתם תקבלו קוד במספר הטלפון שהזנתם באמצעות הודעה אוטומטית.

  • אימייל: על מנת לאמת את הרשומה שלכם באימייל, פשוט ודאו שהכתובת המופיעה במסך האימות נכונה. עם קבלת האימייל, הקליקו על כפתור האימות (Verify).

  • אימות מיידי: משתמשים שכבר אימתו את אתר האינטרנט שלהם באמצעות Google Search Console עשויים להיות זכאים לאימות אוטומטי של הרשומה שלהם.

  • אימות קבוצתי (Bulk Verification): עסקים אשר בבעלותם למעלה מ-10 סניפים יכולים לבקש אימות קבוצתי ולהיות מסווגים כרשת. עיבוד הבקשה שלכם על ידי גוגל יכול לקחת עד שבוע.



אופטימיזציה לעמוד העסקי שלכם בגוגל


לאחר אימות הרשומה העסקית שלכם, עליכם להתחיל במלאכת האופטימיזציה של העמוד שלכם על מנת לשפר את מיקום הופעתו בתוצאות החיפוש ואת הביצועים שלו. עסקים המחזיקים ברשומות מלאות בגוגל לא רק יופיעו בסבירות גבוהה יותר בחיפושים רלוונטיים, אלא גם יזכו באמון רב יותר מצד לקוחות פוטנציאליים.


ישנם חמישה דברים עיקריים שתצטרכו לטפל בהם על מנת לבצע אופטימיזציה מלאה לעמוד העסקי שלכם בגוגל:


1. מלאו את כל המידע הרלוונטי

2. הוסיפו תמונת פרופיל מקצועית

3. העלו תמונות של העסק שלכם

4. הוסיפו קטעי וידאו מרתקים

5. שימו לב לביקורות שהשאירו לקוחות


01. מלאו את כל המידע הרלוונטי


הוסיפו מידע רב ככל הניתן אודות העסק שלכם, שכן המידע הזה ייתן דחיפה ל-SEO המקומי שלכם ויגדיל את הסיכויים שתופיעו בחיפושים רלוונטיים. במילותיו של גוגל עצמו: "תוצאות חיפוש מקומיות נותנות עדיפות לתוצאות הרלוונטיות ביותר לכל חיפוש, וקל יותר להתאים עסקים בעלי מידע מלא ומדויק לחיפושים הנכונים".


כאן תוכלו לעדכן את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם אודות היצע המוצרים והשירותים של העסק שלכם. אמנם כבר הזנתם פרטים בסיסיים כגון אתר אינטרנט, כתובת פיזית, מספר טלפון ליצירת קשר וקטגוריה, אבל כאן יש מקום ייעודי לנתונים ספציפיים יותר. נתונים אלה כוללים את שעות הפתיחה של העסק שלכם, באיזו שנה פתחתם את העסק ופרטים נוספים כגון גישה לנכים והאם אתם מציעים אינטרנט אלחוטי בחינם.


על מנת לשפר את הרלוונטיות של הרשומה העסקית שלכם בעיני גוגל, בצעו חיפוש מילות מפתח והוסיפו נושאים ומונחים קשורים במקומות שונים ברחבי העמוד שלכם.



02 הוסיפו תמונת פרופיל עסקית


בדיוק כמו בפלטפורמות המדיה החברתית, תמונת הפרופיל שלכם מופיעה בכל פעם שאתם מעלים תוכן חדש או כשאתם מגיבים ללקוחות שלכם. משום שהתמונה תשמש כפנים של העסק שלכם, מומלץ להשתמש בלוגו של החברה שלכם.


03. העלו תמונות של העסק שלכם


בעוד שהטקסט שולט בעמודי תוצאות החיפוש, הרבה יותר סביר שמשתמשים יבססו את ההחלטה שלהם על דוגמאות ויזואליות של הדברים שאתם יכולים להציע להם. למעשה, מספר מקורות שונים מדווחים שרשומות ב-Google My Business הכוללות תמונות נהנות מ-35% יותר קליקים על הקישור לאתר ו-42% יותר בקשות להוראות הגעה לכתובת שלהן.


Google My Business למדו עוד לקח חשוב מהרשתות החברתיות בכך שהם מאפשרים למשתמשים

להעלות תמונת שער, וכך המשתמשים יכולים לזהות את העסק במהירות. נוסף על כך, תוכלו לשתף תמונות נוספות של החנות הפיזית שלכם ושל המוצרים שאתם מציעים.


תמונות אלה ישמשו כסוג של מבוא לעסק שלכם, ולכן חשוב שתעלו אך ורק תמונות באיכות גבוהה. אם אין באפשרותכם לשכור את שירותיו של צלם מקצועי, עיינו במדריכים לצלמים מתחילים בתחום צילומי האוכל וצילומי המוצרים על מנת לוודא שהתוצאות שלכם עומדות בסטנדרט המקובל.


04. הוסיפו קטעי וידאו מרתקים


בנוסף לתמונות, אתם יכולים להעלות גם סרטוני וידאו שמושכים את תשומת לבם של לקוחות פוטנציאליים ומסייעים לרשומה העסקית שלכם לבלוט. העמודים העסקיים יכולים להציג סרטונים באורך של עד 30 שניות ורזולוציה מינימלית של 720p. אם כבר יש לכם סרטונים המציגים את העסק שלכם, תוכלו להשתמש בתוכנות עריכת וידאו חינמיות כדי לשנות אותם בקלות כך שיעמדו בדרישות הללו.


בשונה מתמונות, סרטונים אינם בגדר הכרח ולכן אתם יכולים לדלג על השלב הזה אם עדיין אין לכם סרטוני וידאו שכדאי לשתף.



05. שימו לב לביקורות שהשאירו לקוחות


פרסום מפה לאוזן מאז ומתמיד היה אחד מכלי השיווק העוצמתיים ביותר, אלא שעכשיו מדובר גם באנשים זרים שכותבים המלצות ברשת. משכך, כדאי לכם לשים לב היטב לביקורות המתווספות לרשומה העסקית שלכם בגוגל.


אחת הדרכים היעילות ביותר לעודד לקוחות מרוצים להשאיר הודעות חיוביות היא באמצעות הוספת תגובה לביקורות קיימות באופן קבוע. התייחסו למשוב שהלקוחות שלכם השאירו וכך תראו להם שאתם מעריכים את התמיכה שלהם. תוכלו גם לשקול לבחור כמה מהביקורות ולהציג אותן כ"לקוחות מספרים" באתר שלכם.


באשר לביקורות שליליות, אל תתעלמו מהן בתקווה שהן פשוט לא יזכו לתשומת לב. השיבו ללקוחות לא מרוצים באופן מקצועי ובדקו מה תוכלו ללמוד מכל אחד מהם.




מאת ג'ודית רואיז ריקארט

מומחית לתוכן בלוגים




Comments


bottom of page